Palkintona ilosta tuikkivat silmät

Lähde: Cutrin C-Mail

Päämies-kampaamon Klaukkalaan vuonna 1985 perustanut Pirjo Mannelin on tehnyt Cutrin-brändin kanssa töitä aivan noista alkuajoista saakka. Pirjon lisäksi kampaamossa työskentelee 13 kampaajaa, joista kukaan ei kuitenkaan ole vuokratuolilainen.
- Minulla on erinomainen henkilökunta, josta haluan pitää hyvää huolta. Osallistumme laajasti liike-elämään liittyviin koulutustilaisuuksiin ja teemme kivoja juttuja yhdessä. Tiimimme positiivisuus ja hyvä yhteishenki näkyykin työssämme ja saamme siitä asiakkailtamme jatkuvasti kiitosta, Pirjo Mannelin kertoo.

Päämiehen yksi erilaistumis- ja henkilöstön motivointikeino on erilaiset tapahtumat ja tempaukset, joilla Pirjo tiimeineen ilahduttaa säännöllisesti asiakkaitaan. Myös paikallismediat ovat huomanneet Pirjon kivat tapahtumat. 
- Kutsun paikallismedioiden toimittajat mukaan kaikkiin tapahtumiimme. Cutrin koulutuspäivistäkin saimme hienot jutut molempiin merkittäviin paikallislehtiin. Pitkäjänteistä pr-työtä kannattaa siis tehdä, Pirjo kehottaa.

cutrin_juttu_pirjo_kokokuva.jpg

Aktiivisesti asiakkaan asialla

BIO+ -tuotteet ovat olleet vuodesta toiseen Päämiehen myydyimpiä Cutrin-tuotteita. Pirjo toivoisi yhä useamman kampaajan ottavan hiuspohjan hyvinvointiin liittyvät asiat avoimesti esille asiakkaidensa kanssa. 
- Asiakkaat odottavat selvästi, että kampaaja ottaa puheeksi hiuspohjan mahdolliset ongelmat. He ovat todella huojentuneita päästyään ensin keskustelemaan asiantuntijan kanssa ja saatuaan hyvät hoito-ohjeet ja -tuotteet. Tämä on juuri sitä asiakkaasta kokonaisvaltaisesti huolehtimisista eikä tyrkyttämistä kuten meidän alalla yhä vieläkin valitettavan usein ajatellaan.

Kenenkään ei pidä tuudittautua nykypäivänä siihen, että ns. kanta-asiakkaat toisivat ikuisesti kassaan rahaa. 
- Meidän on oltava aktiivisia ja palveltava asiakkaitanne joka päivä parhaalla mahdollisella tavalla. Vain niin voimme selviytyä tulevaisuudessakin. Hyvää tsemppiä siis tarvitaan.

Pirjon mielestä myös Cutrin-henkilöstö on aktiivisesti oman asiakkaansa asialla. Muun muassa Cutrin-koulutusmatkoilla pienimmätkin asiakkaat otetaan aina hienosti huomioon. Hyvä yhteistyö tukkurin ja kampaamon välillä koituukin aina loppupelissä kuluttajan eduksi.

Kun asiakas lähtee kampaamosta silmät ilosta tuikkien, voimme kaikki olla tyytyväisiä työhömme.